fastly:1 jpg_1709538075_12
Učitavanje...
Udžbenik „Politička komunikacija“ svečano promoviran na Sveučilištu Matej Bel u Banskoj Bistrici
04.03.2024

Sveučilišni udžbenik „Političko komuniciranje“ prof. dr. Zorana Tomića, rektora Sveučilišta u Mostaru, preveden je na slovački jezik. Udžbenik je preveden suradnji s prof. dr. Peterom Smerigom u nakladništvu Fakulteta političkih znanosti i međunarodnih odnosa Sveučilišta Matej Bel u Banskoj Bistrici te je svečano promoviran pod nazivom „Politička komunikacija“.

Na 822 stranice autori obrađuju najvažnije teme političke komunikacije koje tretiraju svjetski udžbenici, ali i niz praktičnih političkih tema. Udžbenik je ubrzo uvršten u sveučilišnu literaturu i kao takav snažno je pozicioniran u široj akademskoj zajednici. Promoviran je u Gradskoj vijećnici Banske Bistrice u svečanoj dvorani Cikker, a promovirali su ga prof. dr. sc. Branislav Kováčik, dekan Fakulteta političkih znanosti i međunarodnih odnosa Sveučilišta Matej Bel, prof. dr. Ján Koper, voditelj Odsjeka politologije navedenog fakulteta i autori.

Prof. dr. sc. Branislav Kováčik ističe iznimno zadovoljstvo što je Sveučilište Matej Bel iz Banske Bistrice u Slovačkoj u suradnji sa Sveučilištem iz Mostara u zajedničkoj nakladi objavilo i izradilo ovu knjigu. „Usuđujem se reći da je knjiga apsolutno jedinstvena na prostorima Slovačke Republike, ali i šire. Profesor Tomić ne samo da je vrlo značajan u akademskim krugovima nego je i istaknuti stručnjak u praksi, a knjiga koju promoviramo  jedinstvena je i po tome što spaja znanost i praktična iskustva. To je njezina najveća vrijednost – primjenu će naći i u akademskoj zajednici, ali i u profesionalnom praktičnom okruženju“ kazuje prof. dr. sc. Branislav Kováčik.

Udžbenik je podijeljen  u petnaest dijelova: Teorija političke komunikacije (Teória komunikácie), Teorije političke komunikacije (Aktéri a nástroje politickej komunikácie), Simboli političke komunikacije (Symboly politickej komunikácie), Profesionalizacija političke komunikacije (Profesionalizácia politickej komunikácie), Personalizacija političke komunikacije (Personalizácia politickej komunikácie), Političko vodstvo (Politické vodcovstvo/leadership), Političko brendiranje (Politický branding), Politička reputacija/ugled (Politická reputácia/renomé), Politički populizam (Politický populizmus), Mediji u političkoj komunikaciji (Médiá v politickej komunikácii), Izborne kampanje (Predvolebné kampane), Predsjednička komunikacija (Prezidentská komunikácia), Međunarodna politička komunikacija (Medzinárodná politická komunikácia), Politički odnosi s javnošću (Vzťah politiky s verejnosťou) i na kraju je Rječnik pojmova (Register pojmov).

„Kad se rodi dijete, pojavi se zvijezda na nebu, kad se rodi knjiga, tako i na našem zamišljenom znanstvenom nebu kao da se pojavi zvijezda. Mi imamo sreću da je zvijezda na znanstvenom nebu mnogo i sve ih je više, te možemo birati knjige prema svom interesu“,  ističe prof. dr. Ján Koper, voditelj Odsjeka politologije Sveučilišta Matej Bel, te posebnu zahvalnost upućuje autorima: „Dobro smo upoznati s radom prof. dr. Tomića iz njegovih dosadašnjih izdavačkih projekata, posebice onih vezanih za politički marketing i političke kampanje. Pozdravljamo svaku pojedinu knjižnu inicijativu jer je doživljavamo korisnom i potrebnom za vlastiti razvoj. Politički marketing i politička komunikacija područje je studija koje se proučava u cijelom svijetu, na najvažnijim radnim mjestima političkih znanosti. Naš Fakultet, naše Sveučilište ne želi nimalo zaostajati u tim smjerovima. Hvala vam što zahvaljujući vama možemo vrlo kreativno pristupiti ovoj temi i postupno je uključivati u studijske programe. Iznimno cijenimo što je ova knjiga objavljena na slovačkom jeziku i, naravno, u našoj izdavačkoj kući, Sveučilištu Matej Bel“.

Istaknuto je kako je udžbenik „Politička komunikacija“ iznimno kvalitetno didaktički izrađeno djelo te kako je objavljivanju prethodilo relativno dugo i detaljno istraživanje, što u konačnici znači da je udžbenik široko primjenjiv u nastavnim procesima.

„Nakon detaljnog istraživanja i rada u struci ustanovili smo kako u Slovačkoj i Češkoj nema publikacija slična sadržaja. Udžbenik finaliziramo u vremenu nakon slovačkih parlamentarnih izbora 2023. godine te u jeku predsjedničke kampanje i nadolazećih izbora za Europski parlament, stoga bi on trebao pomoći stručnoj i široj javnosti u razumijevanju temelja političkih komunikacijskih procesa. Vjerujem da će ova knjiga pridonijeti shvaćanju političkog komuniciranja općoj populaciji u Slovačkoj i Češkoj te da će stvoriti prostor za kritičko razmišljanje i bolje razumijevanje ciljeva političke komunikacije.“, tvrdi prof. dr. sc. Peter Smeriga.

Na posljetku prof. dr. Zoran Tomić, rektor Sveučilišta u Mostaru, ističe kako je sretan da se ova promocija udžbenika odvija u Banskoj Bistrici jer ga za Sveučilište Matej Bel vežu akademski i prijateljski odnosi jer je Slovačka predivna zemlja još boljih ljudi. Prof. dr. sc. Zoran Tomić prvu knjigu iz područja političkog komuniciranja izdao je 1996. godine, „Osnove političkog komuniciranja“, baveći se istraživanjem navedenog područja do danas ističe temeljno zapažanje, „Društvo se ubrzano mijenja, mijenjaju se komunikacijski kanali, a time se mijenjaju i tehnike, dok se najsporije mijenjaju političari jer većina političara ne uči, ne čita i ne sluša one za čije se glasove bore, a to su birači. Političari ne slušaju svoj narod i zbog toga kratko traju. Ova knjiga nudi najvažnije instrumente političke komunikacije, uvjeren sam, kada bi ih se političari pridržavali, bili bolje sluge svomu narodu. Siguran sam da je sadržaj ove knjige najvažniji sadržaj za suvremenoga političkog aktera. Vjerujem da će ova knjiga utjecati na političku kulturu u Slovačkoj i pridonijeti da svi politički akteri još jače i više služe svomu narodu.“

Učitavanje...
Učitavanje...
Učitavanje...
Učitavanje...
Connected
Latest
Most Popular
Partners:
All rights reserved © SUMIT 2025